Üniversitemiz İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü öğretim elemanlarından Dr. Gülen Sönmez tarafından lise öğrencilerine yönelik “Medya Okuryazarlığı ve Dezenformasyon” konulu bir eğitim gerçekleştirildi.
Gümüşhane İbn-i Sina Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi e-Twinning Kulübü tarafından düzenlenen ve öğrencilerin yanı sıra okul yönetiminin ve okul aile birliği temsilcilerinin de katıldığı etkinlikte Dr. Gülen Sönmez şu ifadelere yer verdi: “Düzenlenen bu etkinlikle medya okuryazarlığı konusunda öğrencilerimizi bilgilendirerek onlara medyadan gelen mesajı direkt olarak kabul yerine araştırma, sorgulama ve eleştirel yaklaşma davranışları kazandırmayı hedefliyoruz. Sosyal ağlar iletişim ve haber alma süreçlerimiz üzerinde bir dizi olumlu değişikliğe sebep olmakla birlikte, medya manipülasyonunu ve dezenformasyonu da beraberinde getirdi. Bireyler sosyal ağları kullanırken gördükleri her haberi doğru olarak kabul etmeyerek, haberin kaynağını araştırmalı ve metni eleştirel olarak ele almalıdır.”
Rektörümüz Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek ise günümüzde medya okuryazarlığı konusundaki bilince her zamankinden daha fazla ihtiyaç duyulduğunu vurgulayarak, şunları dile getirdi: “Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler, haberin üretim ve dağıtım süreçlerinde büyük değişikliklere sebep oldu. Sosyal ağlar, bireylerin gündemi takip etmek için kullanılan popüler mecralar haline geldi. Yerel, ulusal ve uluslararası basın kuruluşlarının tümüne birden erişim sağlayabildiğimiz sosyal ağlar, beraberinde bir dizi sorunu gündeme taşıdı. Bunlardan en dikkat çekenleri de yanlış bilgilenme, bilgi kirliliği, medya manipülasyonu ve zararlı içeriklerdir. Günümüzde özellikle anne-babalar ve gençlerin medya okuryazarlığı konusunda farkındalık sahibi olmaları önemlidir. Zira dünya genelinde bu kavram üzerine ciddi eğitimler verilmektedir. Bu bağlamda Üniversitemizin katkısı ile lise öğrencilerimize yönelik gerçekleştirilen söz konusu eğitimi de haber alma süreçlerinde medya okuryazarlığı alanında bilinçli, medya tüketim alışkanlıklarında seçici davranan, eleştirel düşünme yeteneğine sahip bir nesil yetiştirme anlamında oldukça kıymetli buluyor, emeği geçenlere teşekkürlerimi iletiyorum.”