Study in Türkiye YÖK Sanal Fuarı 2022 Sona Erdi

Study in Türkiye YÖK Sanal Fuarı 2022 Sona Erdi

Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) tarafından bu yıl üçüncüsü gerçekleştirilen “Study in Türkiye YÖK Sanal Fuarı 2022” sona erdi.

20-22 Temmuz 2022 tarihleri arasında sanal ortamda ziyaretçilerine kapısını açan sanal fuar, dikkatlerin Türk yükseköğretimine çekilmesine vesile oldu. Türk yükseköğretim sistemini potansiyel uluslararası öğrencilere dijital ortamda tanıtmak amacıyla gerçekleştirilen fuara katılan Üniversitemiz 5’inci salonda kendisine ayrılan stantta Türkçe, İngilizce ve Arapça olarak hazırladığı tanıtım materyalleriyle aday öğrencilerle buluştu.

YÖK tarafından yapılan açıklamada; “185 yükseköğretim kurumunun yer aldığı Sanal Fuara yurtdışından en fazla ilgi sırasıyla Mısır, İran, Somali, Pakistan, Irak, Hindistan, Çin, Tunus, Endonezya ve Tanzanya’dan oldu. 22 Temmuz Cuma günü saat 20:00’de sona eren fuar süresince yükseköğretim kurumlarımız; birimleri, programları, kabul koşulları ve kontenjanları, burs ve konaklama imkânları başta olmak üzere birçok merak edilen konuda, uluslararası öğrenci adaylarını çevrim içi görüşmeler ve seminerler yoluyla bilgilendirdi. ‘www.virtualfair-yok.gov.tr’ internet adresi üzerinden gerçekleştirilen üçüncü sanal fuar, 182 ülkeden 260 bini aşkın uluslararası öğrencinin eğitim aldığı Türk yükseköğretim sistemine daha çok uluslararası öğrenci çekebilmek için yabancı ülkelerdeki potansiyel öğrencilere önemli bir tanıtım fırsatı sundu. Sanal fuarda, üniversitelerin yanı sıra, Türkiye Maarif Vakfı, Ulusal Ajans, Yunus Emre Enstitüsü ile Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı gibi, Türk yükseköğretim sisteminin uluslararasılaşmasına katkı sağlayan paydaş kuruluşlar da yer aldı” denildi.

Üç yıldır aralıksız bir şekilde fuara katıldıklarını aktaran Rektörümüz Prof. Dr. Halil İbrahim Zeybek; “Tercih sürecinde olan öğrencilerimize yönelik Üniversitemizi tanıtmaya devam ediyoruz. Bu amaçla da YÖK tarafından üç yıldır gerçekleştirilen sanal fuara Gümüşhane Üniversitesi olarak katılım göstermekteyiz. Üçüncüsü gerçekleştirilen fuarda da Kurumsal İletişim Koordinatörlüğümüz tarafından yönlendirilen bir ekibimizle beraber gün boyunca aday öğrencilerden Türkçe, İngilizce ve Arapça olarak gelen sorulara anlık olarak cevaplar verildi. Tanıtım fuarları, adayların bilinçli ve daha doğru şekilde üniversite tercihi yapmasına büyük katkı sağlıyor. Özellikle de uluslararası öğrencilerin Üniversitemizi merak edip bilgi almaları ve tercihlerini bu yönde kullanmaları açısından adı geçen fuarın faydalı olduğuna, tüm üniversite adayı öğrencilerimizi tercihlerini kolaylaştıracağına ve hayallerini kurduğu üniversiteye yaklaştıracağına inanıyoruz. Tercih sürecindeki tüm öğrencilerimizi Üniversitemizde görmekten mutluluk duyarız” şeklinde açıklamalarda bulundu.